ولایتی: در گفت‌وگو با پوتین، همکاری‌های منطقه‌ای ایران و روسیه تثبیت شد
(last modified 1397-04-23T03:50:08+00:00 )
سرطان 23, 1397 08:20 Asia/Kabul
  •  ولایتی: در گفت‌وگو با پوتین، همکاری‌های منطقه‌ای ایران و روسیه تثبیت شد

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل جمعه شب در گفت وگو با بخش خبری 21 شبکه اول تلویزیون ایران، دیدار اخیرش با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را سازنده توصیف کرد و گفت: در این دیدار، همکاری‌های منطقه‌ای ایران و روسیه تثبیت شد.

«علی‌اکبر ولایتی»، روز چهارشنبه در صدر هیاتی عالیرتبه وارد مسکو پایتخت روسیه شد. مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل روز پنجشنبه در مسکو با «ولادیمیر پوتین» دیدار و پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیام کتبی «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران را تسلیم وی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ولایتی به شایعاتی که دشمنان همکاری‌های منطقه‌ای روسیه با محور مقاومت به آنها دامن می‌زدند اشاره و خاطرنشان کرد بسیاری حرف‌هایی می‌زدند که روسیه مخالف حضور ایران در سوریه است یا ایران باید از سوریه بیرون برود، در حالی که رئیس جمهور روسیه خواستار ادامه همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه در رابطه با سوریه بود.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل افزود به زودی روسای جمهور روسیه و ترکیه به تهران خواهند آمد و با رئیس جمهوری اسلامی ایران درخصوص بحران سوریه رایزنی خواهند کرد.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

ولایتی همچنین به همکاری های ایران و روسیه در حوزه دریای خزر اشاره کرد و گفت: تهران و مسکو مخالف حضور آمریکایی‌ها، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» و یا هر طرف دیگری در منطقه خزر هستند.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل افزود به زودی روسای جمهور پنج کشور حاشیه دریای خزر در آستانه پایتخت قزاقستان گرد هم می‌آیند تا قراردادهایی را که مورد رضایت پنج کشور است امضا کنند.

 

کلیدواژه