سرطان 26, 1397 08:26 Asia/Kabul
  • نماینده پوتین در امور سوریه: مستشاران ایرانی به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارند

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه دوشنبه شب تاکید کرد مستشاران ایرانی به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس «الکساندر لاورنتیف» همچنین با بیان اینکه نیروهای ایرانی در جنوب سوریه حضور ندارند گفت: گروه های تروریستی حاضر در این منطقه به غیر از داعش و جبهه النصره خواستار مصالحه با دولت سوریه هستند. 

«میخائیل بوگدانف»  معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه نیز اخیرا با تاکید بر اینکه مستشاران ایرانی به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارند خاطرنشان کرده بود مستشاران ایرانی به سوریه در مبارزه با تروریست ها کمک می کنند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد. به دنبال آن سوریه از ایران خواست به دمشق در مبارزه با تروریست ها کمک کند.

ارتش سوریه 28 عقرب با کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران توانست شهر «بوکمال» در جنوب استان «دیرالزور»، شرق سوریه (آخرین مقر اصلی تروریست های داعش) را آزاد کند.

با آزادسازی بوکمال، حضور تروریست‌های داعش در سوریه تنها به بیابان و دشت‌های اطراف استان‌های «دیرالزور» و «حمص» محدود  شده است.

دیگر گروهای تروریستی نیز درحال شکست خوردن هستند.