سفیر ایتالیا در ایران: رُم درصدد حفظ روابط اقتصادی با تهران است
(last modified 1397-05-01T04:02:08+00:00 )
اسد 01, 1397 08:32 Asia/Kabul
  • سفیر ایتالیا در ایران: رُم درصدد حفظ روابط اقتصادی با تهران است

سفیر ایتالیا در ایران با اشاره به حجم مبادلات بیش از پنج میلیارد دلاری رُم با تهران در سال 2017 تاکید کرد: ایتالیا با قدرت به دنبال حفظ روابط و مشارکت اقتصادی با ایران است.

«مائورو کونچاتوری» Mauro Conciatori سفیر ایتالیا در ایران در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پس از تصمیم گیری آمریکا در خروج از برجام، گفت و گو در مورد برخی از موافقت نامه ها که می تواند به ایران و ایتالیا در حفظ همکاری موثر اقتصادی کمک کند، ضروری است.

کونچاتوری با بیان اینکه ایتالیا در بین شرکای تجاری ایران رتبه نخست را دارد افزود: ایتالیا به‌ عنوان یکی از شرکای بزرگ ایران، بعد از برجام چندین قرارداد بزرگ با ایران بسته است و دو کشور همچنان می توانند به همکاری اقتصادی خود ادامه دهند.

سفیر ایتالیا در ایران همچنین درباره برجام و حمایت اروپایی ها از این توافق گفت: ایتالیا در حال انجام اقدام هایی است تا اروپا به حمایت خود از برجام ادامه دهد.

روزنامه آنلاین «ایل فریولی» Il Friul پنج شنبه گذشته(19 ژوئیه) به نقل از «ایزابلا دمونته» Isabella DE MONTE نماینده حزب دموکراتیک ایتالیا در پارلمان اروپا نوشت: اتحادیه اروپا از شرکت های فعال این قاره در ایران در قبال پیامدهای بازگشت تحریم های آمریکا، محافظت می کند.

کلیدواژه