افتتاح خط تولید موشک هوا به هوای ایرانی «فکور»
(last modified 1397-05-01T07:48:34+00:00 )
اسد 01, 1397 12:18 Asia/Kabul
  •  افتتاح خط تولید موشک هوا به هوای ایرانی «فکور»

خط تولید موشک هوا به هوای ایرانی «فکور» امروز(دوشنبه) با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران افتتاح شد.

به گزارش رادیو دری، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در این مراسم گفت: متخصصان و دانشمندان ایرانی توانستند با وجود تحریم ها، پس از اتمام طراحی، ساخت و آزمون شلیک موفق موشک «فکور» در آوریل 2017، اکنون خط تولید آن را با استفاده از توانایی ها و ظرفیت های بومی راه اندازی کنند.

سرتیپ حاتمی با اشاره به راهبرد وزارت دفاع ایران در هوشمند سازی تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح افزود: فکور یک موشک هوا به هوای راداری میان برد است که بر اساس آخرین فناوری های روز جهان طراحی و ساخته شده است و سبب ارتقای توان رزم نیروی هوایی می شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه استفاده از موشک فکور قابل تعمیم به همه هواپیماهای شکاری است، تصریح کرد: موشک فکور می تواند با انواع جنگنده های مهاجم در محدوده عملیاتی خود درگیر شود.

سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ایران روز به روز توان دفاعی خود را برای تامین امنیت ملی و دفاع از منافع ملی افزایش می دهد و در این مسیر از کسی اجازه نمی گیرد تاکید کرد: هیچ کسی جلودار عزم و اراده ملت ایران اسلامی در حوزه دفاعی نخواهد بود و همان طور که فرمانده معظم کل قوای ایران گفتند، هر نوع تهدیدی را در همان سطح پاسخ قاطع خواهیم داد.

کلیدواژه