قاسمی: آمریکا بداند عصر حاضر دوران سلطه جویی و یک سویه نگری نیست
(last modified 1397-05-03T09:55:18+00:00 )
اسد 03, 1397 14:25 Asia/Kabul
  •  قاسمی: آمریکا بداند عصر حاضر دوران سلطه جویی و یک سویه نگری نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به سخنان مقامات آمریکا که همزمان با تهدید، درخواست مذاکره با ایران را مطرح می کنند، گفت: آمریکا بداند که عصر حاضر دوران سلطه جویی، تحکم و یک سویه نگری نیست.

«نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل دوشنبه گذشته در مصاحبه با شبکه «سی بی ان» این کشور، پس از آنکه ایران را متهم کرد که امضاکنندگان برجام را از اقدام های آتی خود ترسانده است، برای گفت و گو بر سر توافق هسته ای جدید با ایران ابراز آمادگی کرد.

«بهرام قاسمی» روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه اعتمادی به گفتار و کردار دولتمردان آمریکا برای گفتگو وجود ندارد، به مقامات این کشور توصیه کرد، تصور مذاکره یک سویه و از سر زیاده جویی و در سایه تهدید با ایران را برای همیشه به فراموشی سپارند و در پی تکرار تجارب شکست خورده و دیرین خود نباشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: ملت شجاع، متمدن و تاریخ ساز ایران در طول تاریخ پر افتخار خود با بهره مندی از فرهنگ غنی، هوش و خرد، تهدید را با تهدید و تکریم را با تکریم پاسخ داده است و هیچگاه در برابر زیاده خواهی، سلطه جویی و فشار، لحظه ای در دفاع و حفاظت از حقوق مردم، تمامیت ارضی و استقلال ایران تعلل نخواهد کرد.

 

کلیدواژه