اسد 03, 1397 15:42 Asia/Kabul
  •  پهلوگیری دو ناو موشک انداز ایران در ساحل دریای خزر در باکو

ناوهای موشک انداز «پیکان» و «جوشن» نیروی دریایی ارتش ایران به منظور شرکت در رقابت های جام دریا 2018 کشورهای حاشیه دریای خزر با استقبال مقامات نیروی دریایی جمهوری آذربایجان در ساحل باکو پهلو گرفتند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری صدا وسیما، ناخدایکم «آریا شفقت رودسری» فرمانده ناوگروه اعزامی از ایران درخصوص اعزام ناوهای موشک انداز پیکان و جوشن نیروی دریایی ارتش ایران به جمهوری آذربایجان، گفت: این ناوها حامل پیام صلح و دوستی ملت و دولت ایران به جمهوری آذربایجان هستند.

«ناخدایکم شفقت رودسری» با اشاره به برگزاری رقابت های جام دریا 2018 در جمهوری آذربایجان ابراز امیدواری کرد: شرکت در این رقابت ها بتواند علاوه بر ارتقای توان رزمی، سبب توسعه روابط و پایداری بسیار مناسب در حوزه امنیتی کشورهای حاشیه دریای خزر شود.

رقابت های جام دریا 2018 کشورهای حاشیه دریای خزر از 9 اسد به مدت 10 روز با شرکت یگان های شناور و ناوهای موشک انداز روسیه، ایران، قزاقستان و جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.

تیراندازی به اهداف سطحی، هوایی و انهدام مین، کنترل صدمات و امداد و نجات در دریا از جمله رشته هایی است که کشورهای شرکت کننده در این مسابقات با هم به رقابت خواهند پرداخت.

 

کلیدواژه