هشدار سناتورهای جمهوریخواه به اروپا: تضعیف تحریم های ایران با واکنش کنگره آمریکا روبرو می شود
(last modified 1397-05-05T06:12:30+00:00 )
اسد 05, 1397 10:42 Asia/Kabul
  •  هشدار سناتورهای جمهوریخواه به اروپا: تضعیف تحریم های ایران با واکنش کنگره آمریکا روبرو می شود

10 سناتور جمهوریخواه آمریکا روز پنجشنبه به کشورهای آلمان، بریتانیا و فرانسه درخصوص دور زدن یا تضعیف تحریم‌های واشنگتن علیه ایران هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، این 10 سناتور آمریکایی در نامه ای به سفیران آلمان، بریتانیا و فرانسه در واشنگتن تاکید کردند هرگونه تلاش برای گریز یا تضعیف تحریم های آمریکا علیه ایران،  برای آن ها «نگرانی جدی» به وجود آورده و اقداماتی از سوی کنگره آمریکا را در پی خواهد داشت.

«تد کروز»  سناتور ایالت تگزاس، «مارکو روبیو» سناتور ایالت فلوریدا و «تام کاتن»  سناتور ایالت آرکانزاس در میان نویسندگان این نامه اند.

این 10 سناتور آمریکایی همگی مخالف برجام و از چهره‌های شدیدا ضد ایرانی کنگره آمریکا محسوب می‌شوند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه 18 ثور با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ظرف مدت سه تا 6 ماه آینده را اعلام کرد. این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.

بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان طرف های برجام تصریح کردند از این توافق بین المللی حمایت می کنند.

در همین راستا؛ ایران و اروپا در هفته های اخیر گفت و گوهایی را به منظور حفظ برجام پس از خروج آمریکا از این توافق بین المللی آغاز کرده اند.