قاسمی : دولت کنونی آمریکا قابل اعتماد نیست
(last modified 1397-05-08T10:00:29+00:00 )
اسد 08, 1397 14:30 Asia/Kabul
  • قاسمی : دولت کنونی آمریکا قابل اعتماد نیست

 سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با رد هرگونه گفت وگو با دولت کنونی آمریکا گفت: دولت این کشور قابل اعتماد نیست.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی درباره تنشهای لفظی ایران و آمریکا و برخی ادعاها مبنی بر مذاکره دو کشور افزود: با توجه به شرایط موجود از جمله خروج یک جانبه و غیر قانونی آمریکا از برجام، اقدامات خصمانه و تلاش برای فشار اقتصادی بر ملت ایران و اعمال تحریم های جدید ، شرایطی برای مذاکره وجود ندارد.
قاسمی درباره شکایت ایران از آمریکا به دادگاه بین‌المللی لاهه نیز گفت: ایران برای احقاق حقوق خود و اثبات پایبندی به تعهداتش و با توجه به خروج غیرقانونی و یک جانبه آمریکا از برجام، از این ساز و کار و دیگر روش های قانونی استفاده می کند.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره مهلت ایران به اروپا برای ارائه پیشنهادات درخصوص نحوه ادامه برجام هم افزود:تماس های دائم بین ایران و طرف های اروپایی ادامه دارد و خوشبینی هایی نیز وجود دارد و در کلیات علامت مثبتی دیده می شود.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگار برون مرزی درباره دیدار اخیر نماینده ویژه رئیس جمهوری فرانسه با  دستیار ارشد وزیر امورخارجه ایران در امور ویژه سیاسی و اینکه  فرانسه می تواند در زمینه حل بحران سوریه کمک کند، گفت: سفیر فرانسه در تهران ماموریتش پایان یافته و اخیراً به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری فرانسه در موضوع سوریه انتخاب شده است.
قاسمی تصریح کرد: سفیر فرانسه در تهران در حال انجام دیدارهای خداحافظی با مقامات ایران است و دیدارش با  دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی با توجه نقش «جابری انصاری» در موضوع سوریه انجام شد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره طرح "ناتوی عربی" از سوی رئیس جمهوری آمریکا نیز گفت: این موضوع بحث جدیدی نیست و در گذشته هم برخی اندیشکده ها و نهادها آن را مطرح کردند اما امروز این موضوع با صدای بلندتری مطرح می شود.
قاسمی افزود: ناتو با توجه به وضعیت زمانی و برخی ضرورت‌ها و ظرفیت‌ها تشکیل شد اما با مسائلی که در حوزه کشورهای عربی به عنوان واقعیات روشن وجود دارد،استفاده از چنین واژه ای اشتباه است و نمی توان شباهتی بین این مجموعه با کشورهای پیمان آتلانتیک شمالی برقرار کرد.

 

کلیدواژه