اسد 09, 1397 08:23 Asia/Kabul
  •  قاسمی: آمریکای ناقض حقوق بشر، حق قضاوت درباره کشورها را ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن بیانیه ضد ایرانی وزرای خارجه شرکت کننده در همایش آزادی مذهبی در آمریکا گفت: آمریکا و دیگر نقض کنندگان بدیهی ترین حقوق انسانی در جایگاهی نیستند که بخواهند درباره دیگر کشورها قضاوت های جهت دار و یک سویه کنند.

واشنگتن روزهای 2 تا 4 اسد میزبان اولین نشست وزرای خارجه برخی کشورها و رژیم های جهان تحت عنوان «همایش آزادی مذهبی» بود که شرکت کنندگان در این همایش، ایران را به نقض آزادی مذهبی متهم کردند.

«بهرام قاسمی» روز دوشنبه با اشاره به این که چند کشور و رژیم که در این همایش شرکت کرده اند، به خلاف و گزاف خود را نماینده جامعه بین المللی خوانده اند افزود: بیانیه پایانی آنها،دخالت در امور داخلی ایران است که بر پایه بنیان ها و داده های ناصحیح، مغرضانه و غیر واقعی صادر شده است.

قاسمی با یادآوری اصول قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی ایران و مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران پیرامون حقوق اقلیت های مذهبی تصریح کرد: تاریخ ایران سراسر شاهد و نمایانگر حضور و همزیستی ادیان مختلف به طور مسالمت آمیز و در کنار هم بوده و اکنون نیز تمامی ادیان الهی در ایران ضمن برخورداری از تمامی حقوق شهروندی در مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای انتخابی حضور فعال دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: آزار و ستیزهای مذهبی و قومی از کشورهای غربی به منطقه غرب آسیا سرایت کرده که در مقاطعی نیز باعث بروز فاجعه های انسانی شده است.

 

کلیدواژه