ظریف: «ترامپ»، «محمد بن سلمان» و «نتانیاهو» نماد خشونت و حق کشی در جهان هستند
(last modified 1397-05-15T10:29:06+00:00 )
اسد 15, 1397 14:59 Asia/Kabul
  •  ظریف: «ترامپ»، «محمد بن سلمان» و «نتانیاهو» نماد خشونت و حق کشی در جهان هستند

وزیر امور خارجه ایران، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نماد خشونت، حق کشی، سرکوب و بی اعتمادی در جهان عنوان کرد.

«محمدجواد ظریف» در آستانه روز خبرنگار(17 اسد) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امروز همه در جهان، از انزوای ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان صحبت می کنند گفت: این سه نفر به دلیل پایبند نبودن به قراردادهای بین المللی، نقض حقوق مردم فلسطین و سیاست های ایران هراسی در جهان منزوی هستند.

ظریف با اشاره به پیشنهاد آمریکایی ها مبنی بر مذاکره با ایران افزود: آمریکایی ها برجام را که شورای امنیت سازمان ملل متحد و اکثر کشورهای جهان آن را قبول دارند، نادیده می گیرند و از آن خارج می شوند و با این شرایط ادعا می کنند که اهل مذاکره هستند.

وی با اشاره به تلاش مقامات آمریکایی و صهیونیستی در ایجاد ارتباط با مردم ایران تصریح کرد: «اگر شما با مردم ایران رابطه دارید چرا اولین تحریمی که اعمال کردید تحریم هواپیما بود؟»

ظریف با بیان اینکه امروز(دوشنبه) ، روز بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران است خاطرنشان کرد: این تحریم ها اثری برای مردم ایران نخواهد داشت و بیشتر جنبه روانی دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین با اشاره به توطئه های ضد ایرانی دشمنان اظهار کرد: آنچه رژیم صهیونیستی و برخی همسایه های ناپخته ایران به خیال خام خود، کمر به نابودی آن بسته اند، موجودیت کشوری به نام ایران است که در این مورد هم ناکام خواهند ماند.

ظریف، مردم ایران را عامل قدرت جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: فشارهای اقتصادی و تبلیغاتی دشمنان نمی تواند سیاست های جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهد.

در تقویم رسمی ایران روز هشتم اوت( 17 اسد) به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

 

کلیدواژه