اسد 20, 1397 16:11 Asia/Kabul
  •  ایران با تسلیحاتی شدن فضا مخالف است

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین تاکید کرد: تهران با هر گونه ایجاد محدودیت برای طراحی، ساخت، پرتاب و استفاده از ماهواره های کوچک و تسلیحاتی شدن فضا مخالف است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، « کاظم غریب آبادی» در دیدار با «سیمونتا دی پیپو» رئیس دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل در وین، با تبیین مواضع اصولی ایران در فعالیت های فضایی و توصیف فضا به عنوان «میراث مشترک بشریت» افزود: ایران با هرگونه مسابقه تسلیحاتی در فضا یا استقرار هرنوع سلاح اعم از متعارف و یا کشتار جمعی به طور جدی و اصولی مخالف است.

غریب آبادی با تاکید بر اهمیت همکاری بین المللی در زمینه استفاده های صلح آمیز از فضای ماورای جو خاطرنشان کرد: فضا باید برای اکتشاف و استفاده های صلح آمیز، مورد استفاده کشورهای عضو سازمان ملل قرار گیرد.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین همچنین با تشکر از دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل برای برگزاری اولین کارگاه مشترک ایران و سازمان ملل در خصوص استفاده از فناوری فضایی برای نظارت بر ریزگردها و خشکسالی در سال 2016 در تهران، با توجه به تداوم این پدیده زیست محیطی، پیشنهاد کرد تا دومین کارگاه مشترک در تهران برگزار شود.

 

کلیدواژه