اسد 26, 1397 10:54 Asia/Kabul
  • اعتراض جمهوری اسلامی ایران به اقدام پلیس امنیت فرودگاه تفلیس گرجستان

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درپی هتک حجاب چند مسافر ایرانی هنگام چک امنیتی مسافران پرواز تفلیس به اصفهان (مرکز ایران)تاکید کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس مراتب اعتراض شدید خود را به وزارت امور خارجه گرجستان و پلیس امنیت فرودگاه تفلیس اعلام کرده است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه تصریح کرد: پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و اداره کل کنسولی وزارت امورخارجه ایران در این خصوص ادامه دارد.

وی افزود: ابلاغ مراتب اعتراض اداره کل کنسولی به سفارت گرجستان در تهران و ارسال یادداشت اعتراضی سفارت ایران در تفلیس به وزارت امور خارجه گرجستان و نیز درخواست توضیح از سفیر این کشور در تهران از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

قاسمی تصریح کرد: درپی این اقدام از مقامات گرجستان خواسته شده است ضمن پیگیری موضوع، از تکرار چنین برخوردهایی با مسافران ایرانی خودداری کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین ابراز امیدواری کرد: با اقدامات انجام شده، پلیس امنیت فرودگاه تفلیس نسبت به رعایت حرمت بانوان مسلمان، حداکثر دقت و اهتمام را به عمل آورد و از تکرار چنین اقداماتی جلوگیری کند.

کلیدواژه