اسد 28, 1397 18:16 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در پاکستان: تهران آماده تحکیم روابط با اسلام آباد است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با اشاره به ارتباط دیرینه دو کشور گفت: تهران آماده است تا همکاری های خود با اسلام آباد را در تمامی زمینه ها گسترش دهد.

«مهدی هنردوست» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، برگزاری انتخابات اخیر در پاکستان را گامی موثر در تحقق مردم سالاری و تحقق اهداف دموکراتیک دانست و افزود: ایران و پاکستان در عرصه کنونی، ظرفیت های فراوانی برای همکاری در زمینه های منطقه ای و بین المللی دارند و باید روابط خود را مستحکم تر کنند.

هنردوست، آینده روابط ایران و پاکستان را بسیار روشن خواند و تصریح کرد: میزان تجارت ایران و پاکستان از 500 میلیون دلار در سه سال گذشته به یک میلیارد و 300 میلیون دلار افزایش یافته است و همچنان، ظرفیت گسترش تجارت دوجانبه وجود دارد.

سفیر ایران در پاکستان، همچنین خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را فرصتی برای گسترش همکاری دوجانبه عنوان کرد و گفت: اجرای این پروژه می تواند شرایط اقتصادی پاکستان را به سرعت بهبود بخشد.

هنردوست با تشریح نگرانی های مشترک ایران و پاکستان، از تروریسم، ​​افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر به عنوان درد مشترک دولت و ملت دو کشور یاد کرد و افزود: تهران و اسلام آباد باید با گسترش همکاری، تروریسم، ​​افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر را ریشه کن کنند.

انتخابات پارلمانی پاکستان 25 ژوئیه 2018 (3 اسد) در سراسر این کشور برگزار شد که در آن، حزب تحریک انصاف به رهبری «عمران خان» 115 کرسی نمایندگی مجلس ملی این کشور را از آن خود کرد و ‏برنده این انتخابات شد.

در نشست روز جمعه مجلس ملی پاکستان، «عمران احمد خان نیازی» با  176 رای به عنوان بیست و دومین نخست وزیر این کشور انتخاب شد.

کلیدواژه