سنبله 05, 1397 07:48 Asia/Kabul
  • دیدار وزیر دفاع ایران با رئیس جمهوری سوریه

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس جمهوری سوریه با تبریک پیروزی‌های نیروهای مقاومت و ارتش ‌سوریه بر تروریست‌ها گفت: نه تنها مردم منطقه، بلکه مردم جهان مدیون مبارزاتی هستند که ‌در این کشور ضد تروریست‌ها صورت گرفته است.

امیرسرتیپ «امیرحاتمی» وزیر دفاع ایران روز یکشنبه در دیدار با «بشاراسد» رئیس جمهوری سوریه ابراز امیدواری کرد با آزادسازی بخش‌های باقیمانده سرزمین سوریه از اشغال تروریست‌ها، منطقه از شر تروریست‌های تفکیری خلاصی یابد و آوارگان سوری به خانه‌های خود باز گردند.
سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ایران همانند دوره بحران و جنگ با تروریست‌ها که در کنار ملت و دولت ‌سوریه بود،در دوره بازسازی این کشور نیز آمادگی دارد در کنار این کشور باشد،افزود: بخش خصوصی ایران با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوبی که دارد می‌تواند در دوره بازسازی سوریه مشارکت داشته باشد.
رئیس جمهور سوریه نیز تقارن سفر وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با پیروزی‌های ارتش سوریه و متحدان آن را به فال نیک گرفت و گفت: روابط دمشق -تهران  محکم و پایدار است و تمامی شایعات و فرافکنی‌هایی که در خصوص روابط دو کشور وجود دارد تاثیری در روابط مستحکم‌ ایران وسوریه که از ‌بدو پیروزی انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شده‌، نخواهد داشت.
امیر سرتیپ «امیرحاتمی» روز یکشنبه پس از ورود به دمشق با «علی عبدالله ایوب» وزیر دفاع سوریه نیز درباره روابط دوجانبه و همکاری ایران و سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم تبادل نظر کرد.

کلیدواژه