سنبله 29, 1395 08:45 Asia/Kabul
  • دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران با رئیس مجلس الجزایر

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس مجلس الجزایر ، گفت: کشورهای اسلامی و انقلابی نقش مهمی در حفظ و تقویت امنیت در منطقه برعهده دارند.

"حسن روحانی" رییس جمهوری ایران روز یکشنبه در دیدار با "عبدالقادر بن صالح" رییس مجلس الجزایر، در حاشیه نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد افزود: کشورهای اسلامی و انقلابی بویژه ایران و الجزایر در شرایط کنونی وظیفه سنگینی برای بازگشت اخوت و برادری و تامین امنیت برای مسلمانان برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا،حسن روحانی ، با تجلیل از روحیه استقلال طلبی و مقاومت ملت الجزایر گفت: باید از توانمندی ها دو کشور در عرصه تقویت ثبات منطقه بهره گرفت.

رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت های گسترده ایران و الجزایر برای توسعه روابط اظهارداشت: باید با بهره گیری از ظرفیت ها ، سطح همکاری های اقتصادی و سیاسی دو کشور را ارتقاء داد.

حسن روحانی در ادامه تلاش برای موفقیت اجلاس آتی تولید کنندگان نفت در الجزایر را مورد اشاره قرار داده و تاکید کرد: امیدوارم با همکاری و تعامل نزدیک ، گام های مؤثری در این راستا در جهت تامین منافع جمعی برداشته شود.

عبدالقادر بن صالح رییس مجلس الجزایر نیز در این دیدار گفت: کشورش مصمم به گسترش سطح روابط خود با ایران است.

بن صالح با اشاره به ناامنی در شمال آفریقا و خاورمیانه گفت: مشکلات منطقه ای باید توسط کشورهای همان منطقه و بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود.

وی به اجلاس کشورهای تولید کننده نفت در الجزایر اشاره کرد و اظهارداشت: ایران می تواند در این اجلاس نقش بسیار موثری در توازن بازار نفت ایفا کند.

 

کلیدواژه