کاخ کرملین: پوتین جمعه به ایران سفر می کند؛ راه های بهبود اوضاع سوریه در تهران بررسی می شود
(last modified 1397-06-13T04:18:42+00:00 )
سنبله 13, 1397 08:48 Asia/Kabul
  • کاخ کرملین: پوتین جمعه به ایران سفر می کند؛ راه های بهبود اوضاع سوریه در تهران بررسی می شود

کاخ کرملین روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، جمعه هفتم سپتامبر برای شرکت در نشست سه جانبه سران کشورهای ضامن روند آستانه به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، کاخ کرملین در این بیانیه خاطرنشان کرد در نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران درخصوص راه های بهبود اوضاع سوریه بحث و رایزنی خواهد شد.

کاخ کرملین تصریح کرد: «سران سه کشور مجموعه تدابیر برای ریشه کن کردن نهایی کانون تروریسم بین المللی، پیشبرد روند حل و فصل سیاسی و حل مسائل انسانی ازجمله تامین شرایط برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان را بررسی خواهند کرد.»

نخستین دور نشست سران سه کشور ضامن روند آستانه، 1 قوس 1396 در شهر «سوچی» روسیه با حضور «حسن روحانی»، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد.

دومین دور این نشست نیز در روز 15 حمل 1397 در شهر «آنکارا» ترکیه برگزار شد. در این نشست مقرر شد سومین نشست سران ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و در تهران برگزار شود.

این نشست، جمعه هفتم سپتامبر در تهران برگزار خواهد شد.

مذاکرات آستانه از جدی 1395 با ابتکار جمهوری اسلامی ایران و همکاری روسیه و ترکیه، با هدف برقراری صلح در سوریه آغاز شده است.

نتیجه اصلی این مذاکرات، ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه بوده است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.