برگزاری سومین دور گفتگوهای ایران با کشورهای اروپایی درباره یمن
(last modified 1397-06-22T07:06:44+00:00 )
سنبله 22, 1397 11:36 Asia/Kabul
  • برگزاری سومین دور گفتگوهای ایران با کشورهای اروپایی درباره یمن

سومین دور گفتگوهای ایران با نماینده اتحادیه اروپا و نمایندگان کشورهای آلمان، ایتالیا، بریتانیا و فرانسه درباره یمن در بروکسل برگزار شد.

«حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی روز چهارشنبه در بروکسل در سومین دور گفتگوهای ایران با نماینده اتحادیه اروپا و مدیران کل سیاسی وزارت خارجه‌ چهار کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا درباره بحران یمن شرکت و درباره راههای کمک به پایان جنگ تحمیلی علیه ملت یمن و مهار ابعاد فاجعه انسانی در این کشور رایزنی کرد.

جابری انصاری پس از پایان این دور از گفت و گوها به درخواست طرف اروپایی دستاوردهای نشست اخیر سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران و درباره روند صلح در سوریه را تشریح کرد. 

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی پیش از این نشست نیز در دیدار با «هلگا اشمید» Helga Schmid معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه سوریه و یمن و تلاش ها برای پایان هر چه سریعتر بحران در این کشورها تبادل نظر کرده بود.

جابری انصاری روزهای دوشنبه و سه شنبه گذشته (دهم و یازدهم سپتامبر) برای شرکت در دومین دور گفتگوها به همراه نمایندگان روسیه و ترکیه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه برای گفت و گو درباره کمیته قانون اساسی سوریه به ژنو سفر کرد. 

کلیدواژه