سنبله 30, 1397 14:53 Asia/Kabul
  • خطیب نماز جمعه تهران: حادثه عاشورا، منطق عملی چگونه زیستن است

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که حادثه عاشورا، منطق عملی چگونه زیستن است، تصریح کرد: امام حسین (ع)، الگوی ملت‌های ایران، عراق، سوریه، یمن و بحرین است و مردانگی و غیرت را به همه آزادگان جهان آموخت.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدحسن ابوترابی‌فرد»، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به این‌که منطق عاشورا در منطق عملی دفاع مقدس نیز تجربه شد، افزود: دفاع مقدس درس مقاومت را به مردم لبنان و جبهه قدرتمند عراق آموخت تا در مقابل استکبار و سلطه‌گران ایستادگی کنند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به فلسفه رفتارهای اخیر "ترامپ"، "نتانیاهو" و "بن‌سلمان" در مقابله با حرکت ملت ایران، تصریح کرد: تجربه و کارنامه 4 دهه مقاومت ملت ایران، پیش‌روی آمریکا و جامعه جهانی است و ملت ایران در راه پیروی از نهضت امام حسین (ع) ثابت‌قدم و استوار است.خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نگرانی‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی از محور مقاومت در منطقه، تاکید کرد: اسرائیل می‌داند که زمان زوال و نابودی این رژیم فرا رسیده است.

امام حسین (ع)، در دهم محرم سال 61 هجری قمری در کربلا به شهادت رسیدند.

حضرت امام حسین (ع) در بیان روز واقعه کربلا و در راه مکه به کربلا، تا هنگام شهادت، به صراحت تاکید کردند: "مقصود من از حرکت؛ رسوا کردن حکومت ضد اسلامى و برپا داشتن امر به معروف و نهى از منکر و ایستادگى در برابر ظلم و ستمگرى است و جز حمایت قرآن کریم و زنده داشتن دین اسلام ناب محمدى هدف دیگری نیست."