میزان 01, 1397 15:55 Asia/Kabul
  • کاردار امارات به وزارت امور خارجه ایران احضار شد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از احضار کاردار امارات عربی متحده در تهران به دلیل اظهارات سخیف یک مشاور سیاسی این کشور درباره حمله تروریستی در اهواز (جنوب غرب ایران) خبر داد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز یکشنبه گفت: در پی سخنان سخیف یک مشاور سیاسی اماراتی درباره حمله تروریستی اهواز، کاردار امارات در تهران به وزارت امورخارجه ایران احضار و اعتراض تهران به اظهارات غیر مسئولانه و موهن مشاور امارتی به وی ابلاغ شد.
قاسمی افزود: به کاردار امارات هشدار داده شد حمایت آشکار از اقدامات تروریستی توسط افرادی که وابسته به مراکز رسمی این کشور هستند، به ایجاد مسئولیت برای دولت امارات منجر خواهد شد و بی تفاوتی در قبال آن قابل پذیرش نیست.
«عبدالله عبدالخالق» مشاور ولیعهد ابوظبی و شخصیت دانشگاهی امارات در صفحه توئیتر خود، با استقبال از حمله تروریستی در اهواز مدعی شد: یک حمله نظامی ضد هدف نظامی رخ داده است و این اقدام تروریستی نیست.
عبدالخالق افزود: انتقال درگیری‌ها به عمق خاک ایران، گزینه‌ای بود که پیش از این اعلام شده بود و در مراحل بعدی نیز اینگونه حملات افزایش خواهد یافت.
گروه تروریستی تکفیری «الاحوازیه» که مورد حمایت لندن و ریاض است و سال گذشته نیز به کاروان بازدید از مناطق راهیان نور حمله کرد، روز شنبه از پارکی در حاشیه برگزاری رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز به سمت مردم تیراندازی کرد که بر اثر این حمله، 25 نفر شهید و بیش از 60 نفر زخمی شدند.

کلیدواژه