میزان 17, 1397 18:09 Asia/Kabul
  • رای دیوان بین المللی دادگستری، تاکیدی بر حقانیت ایران

مدیرکل حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به غیرقانونی بودن تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران تاکید کرد: رأی دیوان بین المللی دادگستری در لاهه، مصداقی بر حقانیت ایران در این زمینه است.

به گزارش ایرنا؛ «عباس باقرپور» مدیرکل حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در پنجاه و هفتمین اجلاس سالانه سازمان حقوقی مشورتی آسیایی- آفریقایی (Asian–African Legal Consultative Organization) در توکیو افزود: دیوان بین المللی دادگستری با صدور قرار موقت، از آمریکا خواست که اجرای تحریم ها در حوزه‌های خاص را متوقف کرده و امکان تبادلات مالی و بانکی در آن حوزه ها را برای جمهوری اسلامی ایران فراهم سازد. 

"باقرپور" با تشریح مواضع ایران در مقابله با تروریسم تاکید کرد: مقابله با این پدیده نیازمند یک رهیافت جامع بین المللی است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان قربانی تروریسم، با رعایت قواعد حقوق بین الملل از جمله مقررات منشور سازمان ملل متحد، قاطعانه با تروریسم مقابله می‌کند.

مدیرکل حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران همچنین در این نشست درخصوص مساله فلسطین تاکید کرد: اقدام آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت به این شهر، نقض فاحش حقوق بین الملل و قطعنامه های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل است.

سازمان حقوقی مشورتی آسیایی- آفریقایی یا آلکو در سال 1956 تاسیس شد و در حال حاضر 47 کشور آسیایی و آفریقایی عضو این سازمان هستند؛ همچنین چندین کشور و نهاد بین المللی در زمره اعضای ناظر آن قرار دارند و دبیرخانه این سازمان نیز در دهلی نو قرار دارد.