حسینی: ادعاها در مورد جزایر ایرانی، بی مبنا، واهی و فاقد ارزش است
(last modified 1397-07-24T10:58:04+00:00 )
میزان 24, 1397 15:28 Asia/Kabul
  • حسینی: ادعاها در مورد جزایر ایرانی، بی مبنا، واهی و فاقد ارزش است

رئیس شورای اجرایی ایران در اتحادیه بین المجالس IPU گفت: حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک غیر قابل مذاکره است.

به گزارش ایرنا، «سیده فاطمه حسینی» رئیس شورای اجرایی ایران در اتحادیه بین المجالس  در پاسخ به ادعای هیات پارلمانی امارات متحده عربی، در مجمع عمومی اجلاس IPU با تاکید بر حاکمیت تام جمهوری اسلامی ایران بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس، اعلام کرد: هر ادعایی در این خصوص از سوی هر کشوری بی‌ مبناست.
حسینی تصریح کرد: هر اقدامی که جمهوری اسلامی ایران درخصوص جزایر سه گانه اتخاذ کرده، مبتنی بر اصول حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است. 
نماینده مجلس شورای اسلامی ایران درباره اظهارات نماینده امارات مبنی بر جعل نام خلیج فارس نیز گفت: تنها نام تاریخی درست و به رسمیت شناخته شده، خلیج فارس است؛ موضوعی که تاریخ و اسناد تاریخی درستی آن را شهادت می دهند.
حسینی تاکید کرد: هر گونه استفاده ساختگی یا ناقص از نام خلیج فارس مطلقا غیر قابل قبول و غیر قانونی و فاقد ارزش سیاسی است و ایران توصیه می کند که امارات  سیاست‌های دیکته شده نامفهومی را که ضد منافع کشورهای منطقه و جهان اسلام در پیش گرفته است، متوقف کند.
هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در یکصد و سی و نهمین اجلاس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس (IPU) که  ژنو سوئیس برگزار می شود، به این کشور سفر کرده است.

کلیدواژه