تحصیل بیش از 420 هزار دانش‌آموز افغانستانی و عراقی در مدارس ایران
(last modified 1397-07-29T12:41:21+00:00 )
میزان 29, 1397 17:11 Asia/Kabul
  • تحصیل بیش از 420 هزار دانش‌آموز افغانستانی و عراقی در مدارس ایران

سرپرست دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران با اشاره به تحصیل بیش از 420 هزار دانش آموز افغانستانی و عراقی در مدارس ایران افزود: 123 هزار نفر از این دانش‌آموزان، فاقد مدارک مربوط به پناهندگی هستند.

به گزارش ایرنا؛ «ایرینا کرنیاک» Iryna Korenyak سرپرست دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران روز یکشنبه در مراسم افتتاح مدرسه ویژه پناهندگان و اتباع خارجی در اصفهان (مرکز ایران)، ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی به پناهندگان توسط دولت جمهوری اسلامی ایران را چشمگیر و بی نظیر دانست و ابراز خرسندی کرد: بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران، زمینه برخورداری آموزش رایگان و حذف شهریه را برای پناهندگان در این کشور فراهم کرده است.

براساس دستور «حضرت آیت الله خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی، "هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرینی که به‌صورت غیرقانونی و بی‌مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل بازبمانند و همه آنها باید در مدارس ایرانی ثبت‌نام شوند".

سرپرست دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران افزود: دولت ایران با پذیرش این پناهندگان و ملت ایران با میزبانی از آن‌ها، زمینه تحصیل را برای فرزندان پناهندگان در کنار فرزندان خود فراهم کرده‌اند تا آینده درخشانی را برای جهان رقم بزنند.

در همین حال؛ «وحید یعقوبی» معاون هماهنگی و نظارت امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ایران نیز تعداد پناهندگان و اتباع خارجی را که در مدارس ایران مشغول تحصیل هستند، بیش از 510 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این دانش آموزان در 17 هزار کلاس و 141 مدرسه مشغول تحصیل هستند.

کلیدواژه