امیرعبداللهیان: وحدت مردم سوریه به‌ حفظ تمامیت‌ارضی این کشور منجر شده است
(last modified 1397-08-01T14:54:01+00:00 )
عقرب 01, 1397 19:24 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: وحدت مردم سوریه به‌ حفظ تمامیت‌ارضی این کشور منجر شده است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل گفت: حفظ وحدت مردم سوریه در برابر دشمنان به حفظ تمامیت‌ارضی این کشور منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری مجلس، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در اموربین الملل روز سه شنبه در دیدار اعضای هیات رئیسه دانشگاه حماه سوریه در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران از تعیین سرنوشت سوریه توسط مردم این کشور بدون دخالت خارجی حمایت می‌کند.
امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه ایران همواره حامی مردم و دولت سوریه در مقابله با تروریسم بوده است و خواهد بود، تصریح کرد: ایران این حمایت را یک وظیفه دینی و انسانی با هدف کمک به امنیت و ثبات منطقه و سوریه می‌داند.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل، سفر دانشمندان و نخبگان دو کشور ایران و سوریه را جهت توسعه و همکاری‌های علمی و فرهنگی دوجانبه حائز اهمیت خواند و گفت: ایران از گسترش تبادلات علمی و دانشگاهی با سوریه استقبال می‌کند.
اعضای هیات رئیسه دانشگاه حماه سوریه نیز جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران را در حفظ ثبات و یکپارچگی سوریه مهم و حیاتی ارزیابی و تاکید کردند: حمایت و پشتیبانی ایران از مردم سوریه همواره نقش اساسی در کمک به امنیت سوریه و ثبات منطقه ایفا کرده است.

کلیدواژه