نماینده ایران در شورای حقوق بشر: ایران هدف جنگ رسانه ای قرار گرفته است
(last modified 1397-08-02T03:44:19+00:00 )
عقرب 02, 1397 08:14 Asia/Kabul
  •  نماینده ایران در شورای حقوق بشر: ایران هدف جنگ رسانه ای قرار گرفته است

نماینده ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد سه شنبه شب در واکنش به گزارش اخیر «دیوید کی» David Kaye گزارشگر ویژه آزادی بیان سازمان ملل تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران هدف جنگ رسانه ای قرار گرفته است.

«دیوید کی»  روز سه شنبه در گزارش خود به کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، ایران را به دلیل آنچه ایجاد محدودیت برای فعالیت بنگاه شایعه پراکنی «بی بی سی» انگلیس خوانده مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش ایرنا، «زهرا ارشادی» در نشست کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل با زیر سوال بردن درستی و اعتمادپذیر بودن رسانه ای که منابع آن را مقامات بریتانیا تامین می کنند، گفت: دولت های متخاصم برنامه ریزی، سازمان دهی و تامین مالی این شبکه را برعهده دارند.

نماینده ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد، این شبکه مشغول پمپاژ کور نفرت، ساخت اخبار دروغین و تحریک و تخریب است.

ارشادی تاکید کرد: باعث تاسف است که گزارشگر ویژه از شناسایی این ویژگی های مضر پرهیز کرده است.

نماینده ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل  خاطرنشان کرد: صرف نظر از شرایط فوق، دولت ایران به طور جدی به حفظ محیط رسانه ای باز و پویا برای همه شهروندان خود اعتقاد دارد.

بنگاه شایعه پراکنی «بی بی سی» انگلیس با راه‌اندازی بخش فارسی خود، قریب 80‌ سال است دخالت در مسائل داخلی ایران و اثرگذاری بر افکار عمومی ایرانیان را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایف خود می‌داند.

«بی بی سی» در اجرای کودتای آمریکایی - انگلیسی 28 اسد سال 1332 هجری‌شمسی (1953) در ایران نقش مهمی داشته است. نقشی که با جمله معروف «اینجا لندن است و اکنون ساعت دقیقا 12 نیمه شب است» آغاز و اجرا شد.

در بیست و هشتم اسد ماه 1332 شماری از نیروهای ارتش رژیم ستم‌شاهی با همکاری آمریکا و انگلیس، با سرنگون کردن دولت «محمد مصدق» (نخست وزیر وقت)، «محمدرضاپهلوی» را که به خارج گریخته بود، بار دیگر به سلطنت نشاندند. با سقوط دولت مصدق، پای دولت­ های استعمارگر که برای مدتی کوتاهی قطع شده بود دوباره به ایران باز شد.