ظریف: آمریکا برای منحرف کردن اذهان از قساوت سعودی، ایران را تحریم کرد
(last modified 1397-08-03T04:54:12+00:00 )
عقرب 03, 1397 09:24 Asia/Kabul
  • ظریف: آمریکا برای منحرف کردن اذهان از قساوت سعودی، ایران را تحریم کرد

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم دو شهروند ایرانی تاکید کرد: آمریکا برای منحرف کردن اذهان از قساوت سعودی‌ها در استانبول و یمن، ایران را بابت حمایت از گروه ضدایرانی طالبان تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با ادعای اعمال تحریم‌هایی جدید ضد گروه طالبان افغانستان، هشت نفر از جمله دو شهروند ایرانی را در فهرست تحریم های خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا فراموش کرده که واشنگتن هم‌اکنون مشغول مذاکره با گروه طالبان است و حامیان این کشور نیز مدت‌ها از طالبان حمایت کرده‌اند.

عربستان سعودی در روزهای گذشته، بعد از اعتراف به کشته شدن «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

«جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی، سه شنبه 2 اکتبر (10میزان) پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد.

رژیم سعودی جمعه شب، بعد از 18 روز سکوت و تکذیب سرانجام تحت فشارهای جامعه جهانی تایید کرد، «خاشقجی» در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است.

کلیدواژه