عقرب 11, 1397 11:04 Asia/Kabul
  • خوشرو: تحریم های آمریکا تجارت جهانی را مختل کرده است

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفت: تحریم های یکجانبه آمریکا، تجارت جهانی را مختل کرده است.

به گزارش ایرنا، «غلامعلی خوشرو» در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که برای بررسی قطعنامه پیشنهادی برای پایان دادن به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کوبا برگزار شد، تصریح کرد؛ ایران بار دیگر از مردم و دولت کوبا در برابر تحریم های غیرقانونی آمریکا حمایت می کند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل خاطرنشان کرد، لجاجت و جنون دولت آمریکا در اعمال یکجانبه تحریم ها به خصوص در دولت جدید که سیاست های نخ نما شده دوران جنگ سرد را دنبال می کند، خسارات فراوانی را به بخش های اقتصادی کوبا وارد کرده است.

«خوشرو» تاکید کرد، تحریم و انسداد معاملات تجاری و مالی کوبا، نقض گسترده، آشکار و سیستماتیک حقوق بشر مردم کوبا، منشور ملل متحد و حقوق بین الملل است و مانع همکاری بین المللی می شود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین به رویکرد خصمانه آمریکا علیه ایران در 40 سال گذشته از جمله اعمال تحریم های اقتصادی بی سابقه علیه تهران اشاره کرد و گفت: آمریکا به اعمال تحریم به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خود معتاد شده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در ادامه خروج آمریکا از برجام را نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت برشمرد و تصریح کرد؛خروج واشنگتن از برجام نمونه خوبی از این واقعیت است که آمریکا در صحنه بین الملل یک بازیگر بدقول است.

خوشرو، پیام نشست روز پنجشنبه مجمع عمومی سازمان ملل را تایید دوباره ای بر سپری شدن دوران سیاست های مداخله جویانه و دخالت در اقصی نقاط جهان دانست و گفت: دوران کودتاهای آنی، تعرض، بی ثبات سازی، سیاست دیوار، تحریم و تهاجم به پایان رسیده است.

مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه با تصویب قطعنامه‌ای پایان تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کوبا را خواستار شد.

این قطعنامه با 189 رای موافق و با وجود مخالفت آمریکا و اسرائیل به تصویب رسید.