روسیه: بازگرداندن تحریم ها علیه ایران، ضربه شدید آمریکا به امنیت بین المللی است
(last modified 1397-08-12T12:39:10+00:00 )
عقرب 12, 1397 17:09 Asia/Kabul
  •  روسیه: بازگرداندن تحریم ها علیه ایران، ضربه شدید آمریکا به امنیت بین المللی است

وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای، ضمن محکوم کردن اقدام یک جانبه آمریکا در خروج از برجام و بازگرداندن تحریم ها ضد ایران، اعلام کرد: «اقدام آمریکا، ضربه شدید به امنیت بین المللی و ریاکاری در سیاست های اعلامی کاخ سفید است.»

به گزارش روز شنبه خبرگزاری صدا و سیما، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است؛ آمریکا با اقدامات مخرب خود، از جمله خروج یک جانبه از توافق هسته ای با ایران، باعث ویران کردن معاهده مهم برجام و تضعیف ثبات بین المللی می شود.
وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه با انتقاد شدید از خروج یک جانبه آمریکا از پیمان های دوجانبه و بین المللی و با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات توافق هسته ای تاکید کرد، روسیه تحت هیچ شرایطی چنین اقدامات یک جانبه ای را که مغایر با مصوبات شورای امنیت، نخواهد پذیرفت.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین با انتقاد از سیاست دوگانه واشنگتن در قبال کشورهای جهان، بویژه ایران، تصریح کرد، اگر واشنگتن علاقمند به مذاکره با ایران و حل مشکلات  با تهران است، چگونه سیاست فشار و تحریم و تهدید را همزمان اعمال می کند؟

بنا بر بیانیه این نهاد روسی، روسیه و دیگر کشورهای امضا کننده برجام ضمن پایبندی به برجام، تمام اقدامات لازم را برای گسترش همکاری های بین المللی و مبادلات اقتصادی و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران انجام خواهند داد و تحت هیچ شرایطی زیر بار تحریم های آمریکا ضد ایران نخواهند رفت.

دونالد ترامپ روز 18 ثور1397 خروج آمریکا را از برجام و همچنین بازگرداندن تحریم ها علیه ایران در دو بازه 90 روزه و 180 روزه اعلام کرد. در حالی که مرحله اول تحریم ها در اوت گذشته بازگردانده شد، دولت آمریکا دیروز جمعه ضمن اعلام بازگشت مرحله دوم تحریم‌ها علیه ایران از 13 عقرب، اذعان کرد که وادار شده است هشت کشور را از تحریم های نفتی این کشور معاف کند.

 

کلیدواژه