سردار حاجی زاده: آمادگی دفاعی ایران در برابر تهدیدات احتمالی ارتقا یافته است
(last modified 1397-08-14T14:00:28+00:00 )
عقرب 14, 1397 18:30 Asia/Kabul
  • سردار حاجی زاده
    سردار حاجی زاده

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ایران گفت: توانمندی‌ها و آمادگی‌های دفاعی ایران برابر تهدیدات احتمالی و متصور در حد اطمینان‌بخشی ارتقا یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزاری رزمایش پدافند هوایی ۹۷  در وسعت بیش از ۵۰۰ هزار کیلومتری از خاک ایران را نشان از گستردگی این رزمایش دانست و اظهار کرد: در این رزمایش سامانه های دفاع هوایی بومی و ایرانی سپاه و ارتش به صورت تلفیقی و ترکیبی به اجرای مأموریت پرداختند.

سردار حاجی زاده بکارگیری تجهیزات و سامانه های پدافندی روز با نشان ایرانی را از وجوه  برجسته رزمایش پدافند هوایی ۹۷ عنوان کرد.

سردار حاجی زاده به طراحی سناریوی رزمایش نیز اشاره و اظهار کرد: با رصد عملکرد نیروهای متخاصم در منطقه پیرامونی ایران، سناریوهایی بر اساس فرضیه عملکردی دشمن طراحی شد که تمامی اهداف از پیش تعیین شده در این سناریوها به طور کامل محقق شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ایران بکارگیری تجهیزات و سامانه های بومی ایران از جمله سامانه موشکی سوم خرداد با قابلیت تحرک پذیری و توان تاکتیکی بالا و نیز درگیری با چند هدف به طور همزمان را از وجوه برجسته این رزمایش توصیف کرد.

 

کلیدواژه