قاسمی: آمریکایی ها از درد بزرگ ناآگاهی در تنگنا و مشکل به سر می‌برند
(last modified 1397-08-17T05:25:32+00:00 )
عقرب 17, 1397 09:55 Asia/Kabul
  • قاسمی: آمریکایی ها از درد بزرگ ناآگاهی در تنگنا و مشکل به سر می‌برند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: آمریکایی ها با دروغ و نیرنگ تلاش دارند اقدامات خصمانه و ظالمانه خود ضد ملت ایران را در پس الفاظی نادرست به عنوان اقدامی در جهت منافع مردم جلوه دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران چهارشنبه شب در واکنش به لفاظی اخیر «برایان هوک» Brian Hook رئیس "گروه اقدام ایران" در وزارت خارجه آمریکا، با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از حاکمان آمریکا از درد بزرگ ناآگاهی، خودشیفتگی و توهم مزمن و حاد در تنگنا و مشکل به سر می‌برند، تصریح کرد: «هوک» یا یک دروغگوی حرفه‌ای است یا اینکه خود را به ناآگاهی زده است.
«برایان هوک» روز سه شنبه در اظهاراتی مضحک مدعی شد، باوجود اعمال تحریم‌های سخت ضد ایران، فروش غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای کشاورزی هرگز تحریم نبوده و نیست.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه بسیاری از دولتمردان در حاکمیت کنونی آمریکا اینگونه سخنان نادرست و غلط را مطرح کرده‌اند، تصریح کرد: آمریکایی ها به جای برگزیدن سکوت و خاموشی، هذیان گویی و دروغ پردازی را از سر ناچاری اختیار کرده‌اند و با نیرنگ، فریب تلاش می‌کنند به اقدامات خصمانه و ظالمانه خود ضد  ملت ایران رنگ و لعابی دروغین بدهند.
قاسمی با بیان اینکه مردم ایران با سیاست‌های مزورانه آمریکایی‌ها آشنا هستند، افزود: تاریخ در آینده‌، راوی تمامی خطاهای راهبردی و پر از اشتباه مقامات آمریکا خواهد بود؛ خطاهایی که به ویرانی و مرگ میلیون‌ها انسان بی گناه در نقاط مختلف جهان منجر شده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: هیچ خردمندی، زیاده طلبی و زورمداری را بر خود روا نمی‌دارد و امروز تمامی جهان جز تعداد اندکی کشورهای کوچک، سیاست‌های یک جانبه گرایانه و تمامیت خواهانه آمریکا را به چالش کشیده‌اند.

کلیدواژه