گسترش مبادلات با همسایگان به ویژه افغانستان بهترین ابزاربرای مقابله با تحریم است
(last modified 1397-08-26T10:36:13+00:00 )
عقرب 26, 1397 15:06 Asia/Kabul
  • گسترش مبادلات با همسایگان به ویژه افغانستان بهترین ابزاربرای مقابله با تحریم است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم کسانی به اسم دور زدن تحریم ها منافع ملی را دور بزنند و سو استفاده کنند، گفت: گسترش مبادلات با همسایگان بهترین ابزار برای مقابله با تحریم است.

به گزارش خبر نگار رادیو دری حشمت الله فلاحت پیشه روز شنبه در نخستین کنفرانس بین المللی امنیت و توسعه مرزها که در تالار وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از اقدامات ضدامنیتی ایران به کشورهایی که مدعی جهانی شدن هستند، بر می گردد.

وی با بیان اینکه ایران برغم‌ تمام تحولات با سنتی ترین برخوردها در مرزها مواجه است، ادامه داد: اگر مرزها را امن و اقتصاد آن را تقویت کنیم، بهترین ابزارها برای مقابله با تحریم ها در مرزها در اختیار داریم.رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه 15 کشور همسایه و 25 کشور همجوار ما راه های مطمئنی برای مقابله با تحریم ها هستند، عنوان داشت: مجموع مناسبات نفتی ایران با کشوری همچون عراق چهار تا پنج برابر کشورهای اروپایی است و این وضعیت در افغانستان نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه واردات و صادرات ایران متوازن نیست، عنوان کرد: در حالی که ما از افغانستان که 2 و نیم میلیارد دلار کالا به آن صادر می کنیم، تنها 15 میلیون دلار کالا واردات داریم و این رقم در عراق که حدود 10 میلیارد دلار به آن صادرات داریم، 60 میلیون دلار است.

کلیدواژه