قاسمی: اروپا هر چه سریع‌تر تعهدات خود را در قبال برجام به اجرا بگذارد
(last modified 1397-08-28T10:56:12+00:00 )
عقرب 28, 1397 15:26 Asia/Kabul
  • «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
    «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: اروپا هر چه سریع‌تر تعهدات خود درباره ساز و کار مالی برای حفظ برجام بعد از خروج آمریکا از این توافق بین المللی را به اجرا بگذارد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: کشورهای باقی مانده در برجام متعهد به انجام تعهدات خود در قبال این توافق بین المللی هستند لذا ایران اننظار دارد هرچه سریع تر مکانیزم های مورد نیاز را فراهم کنند.
قاسمی با انتقاد از روند کُند اروپایی‌ها در اجرای ساز و کار مالی گفت: اگر طرف‌های برجام نمی ‌توانند به تعهدات خود پایبند بمانند، ایران نیز از ابزارهای خود‌ استفاده خواهد کرد و منتظر هیچ کشوری نمی ماند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد: جمهوری اسلامی از همه توان، امکانات و ظرفیت های مردمی و بومی ، برای رسیدن به اهداف و راهکارهای اقتصادی خود استفاده می کند.
قاسمی درباره سازکار مالی میان ایران و روسیه و‌ احتمال پیوستن کشورهای دیگر نیز گفت: ایران  با روسیه به عنوان شریک مهم ، با چین و سایر کشورها در حال رایزنی است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین درباره توطئه‌های انجام شده در کشورهای اروپایی ضد ایران و اتهام زنی به جمهوری اسلامی در ماه های اخیر تصریح کرد: این قبیل اتهامات اصلا ارتباطی به ایران ندارد و جمهوری اسلامی آن را تکذیب می کند.

 

کلیدواژه