انتقاد شدید ایران از انفعال اروپا در برابر نقض برجام از سوی آمریکا
(last modified 1397-08-29T03:55:04+00:00 )
عقرب 29, 1397 08:25 Asia/Kabul
  • انتقاد شدید ایران از انفعال اروپا در برابر نقض برجام از سوی آمریکا

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت:نقض برجام به معنای زیر پاگذاردن حیثیت، اعتبار و جایگاه سیاسی اتحادیه اروپا از سوی آمریکا است.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز دوشنبه در دیدار «جرمی هانت» وزیر امورخارجه انگلیس در تهران، افزود:ایران باتوجه به انفعال طرف های دیگر در برابر گفتار و رفتار ناشایست آمریکا بر اساس منافع ملی و مسوولیت‌های خود تصمیمات لازم را در مقابله با خروج یکجانبه آمریکا از برجام و امکان بازگشت به شرایط پیش از توافق اتخاذ کرده است.
شمخانی همچنین با تاکید بر جدیت ایران در مبارزه مستمر با تروریسم، تصریح کرد: در صورتی که سیاستها و اقدامات عملی ایران و تقدیم ده ها شهید در مقابله با تروریسم نبود، امروز داعش حکومت عراق و سوریه را در دست داشت و همسایه اروپا بود.
دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران با انتقاد از رویه دولت انگلیس در فروش سلاح و تجهیزات امنیتی به کشورهای ناقض حقوق بشر مانند عربستان سعودی و بحرین، گفت: چشم پوشی از جنایت های فجیع کشورهای متجاوز سعودی و امارات در یمن، بیانگر اعمال استاندارد دوگانه و قابل معامله بودن جان انسان ها در نظر مقامات کشورهای اروپایی و آمریکا است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، تاکید کرد: هرگونه همراهی با سیاست‌های دولت آمریکا از سوی برخی کشورهای اروپایی موجب شکل گیری نگاه منفی نسبت به آن کشورها، نزد افکار عمومی ملت ایران و ملت های منطقه به عنوان شریک جرم در جنایات آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه خواهد شد.
«جرمی هانت» وزیرامورخارجه انگلیس نیز با تاکید بر ضرورت پیگیری و حل و فصل مسائل پیش رو، تصریح کرد: اروپا مایل به حفظ دستاوردهای برجام است و در این مسیر ایده هایی مانند تأسیس سامانه تبادل مالی مستقل از آمریکا و اقتصاد بدون دلار را با جدیت دنبال کرده و در تلاش مشترک برای عملیاتی کردن آن است.

 

کلیدواژه