قاسمی: آمریکایی ها الگوی حقوق بشر بر مبنای قراردادهای تسلیحاتی را ترویج می کنند
(last modified 1397-09-03T11:16:21+00:00 )
قوس 03, 1397 15:46 Asia/Kabul
  •  قاسمی: آمریکایی ها الگوی حقوق بشر بر مبنای قراردادهای تسلیحاتی را ترویج می کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت ،مقامات آمریکا تحت لوای شعارهای فریبنده انسانی و فریادهای حقوق بشری، در حال ترویج الگوی جدیدی از دفاع از حقوق بشر بر مبنای حجم قراردادهای تسلیحاتی هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به سخنان اخیر سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در خصوص تروریسم و حقوق بشر در ایران تصریح کرد: از مقامات دولتی آمریکا که موضوع حقوق بشر و جان انسان ها را به حجم مبادلات تجاری و میزان دلارهای دریافتی ناشی از قراردادهای تسلیحاتی پیوند می زنند، بیش از این انتظار نمی رود.
قاسمی افزود ، امروز مقامات امریکا دست برخی رژیم های ضدبشری متحد خود را باز می گذارند تا میلیون ها کودک، زن و انسان بی گناه را در برخی کشورهای منطقه به خاک و خون بکشند، آنها را برای چندین سال با قحطی و بیماری روبرو کنند و مدارس، بیمارستان ها و جشن های عروسی و مراسم های عزاداری آنها را با پیشرفته ترین جنگنده ها بمباران کنند.
وی  تاکید کرد : در چنین شرایطی، آمریکا نمی تواند و نباید در جایگاهی دروغین و کاملا رسوا، برای امنیت در جهان و حقوق بشر در دیگر کشورها، آه و ناله کند.

 

کلیدواژه