تبریک سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع)
(last modified 1397-09-03T14:18:11+00:00 )
قوس 03, 1397 18:48 Asia/Kabul
  •  تبریک سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع)

فردا (یکشنبه) 17 ربیع الاول سال 1440 هجری قمری، مصادف با 4 قوس، سالروز میلاد خجسته حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر گرامی اسلام و سالروز میلاد پربرکت ششمین اخترتابناک امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) است.

مردم مناطق مختلف ایران اسلامی اعم از شیعه و سنی با آذین بندی مساجد، منازل، کوچه ها و مغازه ها با پرچم و چراغ‌های رنگارنگ و برپایی مراسم و پخش نقل و شیرینی، سالروز ولادت با سعادت آخرین پیامبر الهی حضرت محمد(ص) را جشن گرفته‌اند.

‏مشارکت مسلمانان شیعه و سنی در ایران  در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) ، جلوه‌های زیبایی از همدلی و ‏همبستگی امت اسلامی را به نمایش گذاشته است.

در شب و روز سالروز میلاد پربرکت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ویژه برنامه‌هایی مانند سخنرانی و مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در اماکن مقدس، مساجد و خیابان ها برگزار می‌‌شود.

اهل سنت، دوازدهم ماه ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) می‎دانند.

حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با هدف وحدت جهان اسلام، فاصلۀ بین این دو تاریخ (12 تا 17 ربیع الاول) را «هفتۀ وحدت» نام‎گذاری کردند.

رادیو دری صدای جمهوری اسلامی ایران،مرکز خراسان رضوی، فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت آخرین پیامبر الهی حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) را به همه مسلمانان و دیگر آزادیخواهان جهان تبریک می‌گوید.

ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد فرخنده این خورشید پرفروغ هدایت، سخنی گرانبها از آن بزرگوار را نقل می کنیم که فرمود: «سه چیز است که در هرکس باشد خصلت ایمان را کامل ساخته است: چون خشنود شد، خشنودیش او را به راه باطل نبرد و چون خشمگین شد، خشمش او را از حق دور نکند و چون قدرت یافت، به آنچه حقش نیست دست نیندازد.»

 

کلیدواژه