قوس 08, 1397 13:33 Asia/Kabul
  • الحاق دو زیر دریایی به ناوگان دریایی ارتش ایران

دو فروند زیر دریایی کلاس "غدیر" به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران الحاق و آماده انجام عملیات محموله شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در مراسم الحاق دو فروند زیردریایی "غدیر" در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس گفت: اکنون ایران از نیروی دریایی قدرتمند ارتش و سپاه برخوردار است که در تعامل با هم، امنیت مناطق دریایی کشور را در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان برقرار می کنند.
دریادار خانزادی افزود: ناوهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور حمایت از کشتی ها در مقابل دزدان دریایی، پیشتر در خلیج عدن حضور داشتند و به طور میانگین هر ساله ۶ ناوگروه به این منطقه اعزام می شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: ناوشکن "سهند" که توسط صنعتگران نیروی دریایی ساخته شده و کاملا بومی است، به زودی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق خواهد شد.
به گفته امیر دریادار خانزادی، ناوشکن سهند قابلیت حمل بالگرد و انواع تجهیزات و تسلیحات را دارد و بدنه این ناوشکن با سایر ناوشکن ها تفاوت دارد و کمک می کند که بازتاب راداری کمتری داشته باشد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:علاوه بر ناوشکن سهند، اولین زیردریایی بومی کلاس "فاتح" نیز طی ماه های آینده به نیروی دریایی ملحق خواهد شد.