قوس 25, 1397 17:00 Asia/Kabul
  • قاسمی: خیزشی از وجدان‌های بیدار جهانی برای توقف جنگ در یمن آغاز شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: خیزشی از وجدان‌های بیدار جهانی برای توقف جنگ در یمن آغاز شده است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در گفت وگو با خبرگزاری مهر که امروز (یکشنبه) منتشر شد، با بیان اینکه بحران یمن وارد مرحله جدیدی شده است، افزود: سازمان ملل متحد از یک سو با جدیت بیشتری به موضوع یمن ورود پیدا کرده است و از سوی دیگر برخی اروپایی ها هم تلاش بیشتری کردند تا از نفوذ نسبی خود بر ائتلاف سعودی استفاده کنند.
قاسمی با اشاره به طرح چهار ماده ای ایران که در آوریل 2015 برای حل بحران یمن ارائه شد، افزود: این طرح یکی از راه هایی است که می تواند زمینه آرامش و ثبات را فراهم کند و شرایط نسبتاً عادی تری را به یمن بازگرداند و به موضوع  تجاوز خاتمه دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین درباره نتایج مذاکرات انجام شده در سوئد پیرامون بحران یمن تصریح کرد: در مذاکره گروه های یمنی در سوئد که تحت نظارت سازمان ملل متحد شکل گرفت، قدم های مثبتی برداشته شد که ایران از آن استقبال می کند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: باید تلاش شود با کمک سازمان ملل و همه کشورهای موثر، مساله یمن به سمت قطع تجاوز متجاوزان، ایجاد فضای آرام، آتش بس، فراهم کردن وضعیتی برای کمک رسانی به بیماران و مجروحان و تامین غذا و دارو و کمک های انسان دوستانه و استمرار مذاکراتی که در استکلهم آغاز شد، حرکت کند.

کلیدواژه