دیپلمات مذاکره کننده ی ایرانی با طالبان: گذشته را از یاد نمی بریم
(last modified 1397-10-16T13:21:36+00:00 )
جدی 16, 1397 17:51 Asia/Kabul
  • دیپلمات مذاکره کننده ی ایرانی با طالبان:  گذشته را از یاد نمی بریم

عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ی ایران در بازدید از محل شهادت دیپلماتهای ایرانی در مزار شریف گفت: ایران با نگاه به آینده، گذشته را از یاد نمیبرد.

به گزارش رادیو دری، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در سفرش به افغانستان از کنسولگری سابق ایران در شهر مزار شریف بازدید کرد.

عراقچی که این روزها بعنوان دیپلمات ارشد مذاکره کننده ی ایران با هیئت طالبان در تهران محسوب می شود، با انتشار تصاویری از محل شهادت دیپلماتهای ایرانی در محل کنسولگری شهر مزار شریف در مرداد 1377 و در زمان رژیم طالبان نوشت: «امروز در سفر به شهر مزارشریف توفیق بازدید از ساختمان سابق سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و محل شهادت دیپلمات‌های کشورمان دست داد. «وی در ادامه این توئیت  آورده است، خون شهدا مسئولیتی سنگین بر دوش همه ما قرار داده است که برای ادای آن خون دل بسیار باید خورد. نگاه ما به آینده است، اما گذشته را هرگز فراموش نخواهیم کرد

قابل ذکر است معاون سیاسی وزارت امور خارجه ی ایران پس از مذاکره با طالبان در تهران پیرامون مساله ی صلح افغانستان روز شنبه به این کشور رفت تا ضمن رایزنی با مقامات افغانستان درباره ی مفاد قرارداد فی مابین تهران – کابل و نهایی کردن آن تبادل نظر نماید.

کلیدواژه