جبلی: آمریکا برای ساکت کردن صدای محور مقاومت، گوینده پرس تی وی را بازداشت کرد
(last modified 1397-10-26T12:44:56+00:00 )
جدی 26, 1397 17:14 Asia/Kabul
  •  جبلی: آمریکا برای ساکت کردن صدای محور مقاومت، گوینده پرس تی وی را بازداشت کرد

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا برای ساکت کردن صدای محور مقاومت، گوینده پرس تی وی را بازداشت کرد.

پلیس آمریکا، «مرضیه هاشمی» خبرنگار، مستندساز و گوینده‌ آمریکایی الاصل شبکه‌ی پرس تی‌وی را که برای دیدار با خانواده خود به آمریکا سفر کرده بود، بدون هیچ گونه اتهامی بازداشت کرد.

«پیمان جبلی» معاون برون مرزی سازمان صداوسیمای ایران روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه العالم افزود: دلیلی برای بازداشت «مرضیه هاشمی» در آمریکا وجود ندارد، جز اینکه ایشان یک زن مسلمان آمریکایی است و از سال 2003 در شبکه پرس تی وی فعالیت می کند.

جبلی با بیان اینکه آمریکا با مشکل تراشی به اشکال مختلف از انتشار صدای رسانه های ایران جلوگیری می کند خاطرنشان کرد: فشارهای آمریکا از طریق تحریم ایران، نشان دهنده پیشرفت ملموس محور مقاومت است و این پیام و گواهی جهانی مبنی بر پیروزی محور مقاومت بر محور آمریکاست.

معاون برون مرزی سازمان صداوسیمای ایران همچنین با تقبیح رفتارهای مقامات آمریکایی با مرضیه هاشمی در برداشتن حجاب وی، این اقدام را به منزله نقض حرمت مقدسات اسلامی و ارزش های اسلامی برشمرد.

جبلی تصریح کرد: آمریکایی ها در زندان، «مرضیه هاشمی» را از خوردن غذاهای حلال و پوشیدن لباس های ضخیم در زمان بازداشت با وجود سردی هوا منع کردند.

معاون برون مرزی سازمان صداوسیمای ایران همچنین آمادگی این سازمان را برای کمک به آزادی مرضیه هاشمی اعلام کرد.

 

کلیدواژه