جدی 29, 1397 14:07 Asia/Kabul
  • ایران هراسی در نشست ضدایرانی لهستان

سفیر ایران در ورشو با اشاره به میزبانی لهستان از نشست ضدایرانی گفت: رفتار ورشو درقبال تهران قابل قبول نیست و دولت لهستان باید پاسخگوی عواقب این میزبانی باشد.

به گزارش رادیو دری؛ «مسعود ادریسی کرمانشاهی» امروزدر گفت وگو با ایرنا افزود: مقام‌های لهستان تصور می‌کنند با پذیرش این میزبانی می‌توانند در آینده منفعتی برای منافع ملی کشورشان به دست آورند که قطعا در اشتباه هستند.

ادریسی‌کرمانشاهی با بیان اینکه روابط ایران و لهستان قدمتی 500 ساله دارد، تصریح کرد: دولتمردان لهستانی نباید با تصمیمات و رفتارهای خود به میراثی که ایران و لهستان در روابط بین خود از آن برخوردارند، آسیب وارد کنند.

سفیر ایران در لهستان همچنین تلاش واشنگتن برای برگزاری نشست ضدایرانی در لهستان را اقدامی برای ایجاد تفرقه و شکاف بین اعضای اتحادیه‌اروپا درقبال جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: لهستان تحت تاثیر فضاسازی، وعده و فشارهای دولت آمریکا در مسیر ضد ایرانی قرار گرفته است.

در ادامه تلاش‌های آمریکا برای القای سیاست ایران‌‌هراسی، «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور، 11 ژانویه 2019 اعلام کرد، واشنگتن در نظر دارد نشستی با موضوع ایران در روزهای 13 و 14 فوریه آینده در ورشو لهستان برگزار کند.

پس از ادعای «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره حضور بیش از 70 کشور مختلف در نشست ضد ایرانی در لهستان، فعالان ضدجنگ در آمریکا و دیگر کشورها، توماری را در وبگاه گروه غیردولتی ضد جنگ «کُدپینک» (Codepink) به‌ راه انداخته و از کشورهای اروپایی خواسته‌اند، به کارزار پمپئو ضد ایران نپیوندند.

در این تومار که تاکنون بیش‌ از سه هزار امضاء را از آن خود کرده با تاکید بر عبارت «صلح با ایران» از کشورهای اروپایی خواسته شده است تا نشست ضد ایرانی آمریکا در لهستان را تحریم کنند.

در این تومار آمده است، هدف از این کنفرانس، مهیا کردن زمینه برای درگیری غیرضروری با ایران است؛ حال آن که بایستی به جای مقابله با ایران، به آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای برجام فشار آورد و از این کشور خواست تا تحریم‌های مخرب علیه ایران را لغو کند.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران، در واکنش به این توطئه آمریکا توئیت کرده است: ایران از همیشه قوی‌تر است و کسانی که در آخرین نمایش ضد ایرانی آمریکا شرکت کردند یا مرده‌اند و یا با بی‌آبرویی به حاشیه رانده شده‌اند.

 

کلیدواژه