تجمع در حمایت از خبرنگار و مجری "پرس تی وی "مقابل سفارت سوئیس در تهران
(last modified 1397-10-30T08:43:37+00:00 )
جدی 30, 1397 13:13 Asia/Kabul
  • تجمع در حمایت از خبرنگار و مجری

دانشجویان و اقشار مختلف مردم از جمله زنان در اعتراض به بازداشت غیرقانونی مجری و خبرنگار شبکه "پرس تی وی " در آمریکا، مقابل سفارت سوئیس در تهران تجمع و اقدام دولت آمریکا را در این زمینه محکوم کردند.

معترضان به بازداشت «مرضیه هاشمی»، روز یکشنبه با تجمع مقابل سفارت سوئیس در تهران (حافظ منافع آمریکا در ایران)، بر لزوم آزادی خبرنگار بازداشت شده شبکه "پرس‌تی‌وی" در آمریکا تاکید کردند.

«پیمان جبلی»  معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، شنبه‌شب، درباره بازداشت «مرضیه هاشمی» خبرنگار و مجری شبکه "پرس‌تی‌وی"، به رفتار غیرمعمولی مأموران پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اشاره کرد و گفت: اگر قرار است خانم‌هاشمی به عنوان شاهد پرونده‌ای باشد که در آن نقشی ندارد، او را باید دعوت و احضار می‌کردند، نه اینکه دست و پای او را زنجیر و هتک حرمت کنند و به مقدسات و اعتقادات او بی‌احترامی کنند. 

جبلی تصریح کرد: بر اساس بیانیه دادگاه تاکنون هیچ اتهامی به مرضیه‌هاشمی وارد نشده است.

اصحاب رسانه در سراسر جهان نیز در اعتراض به بازداشت غیرقانونی «مرضیه‌هاشمی» ،آزادی بی‌قید و شرط او را خواستار شده‌اند.«مرضیه هاشمی» مجری، خبرنگار، مستندساز و گوینده‌ آمریکایی الاصل شبکه‌ی "پرس تی‌وی" یکشنبه (23 جدی) بدون هیچ دلیلی در فرودگاه "سنت لوئیس" آمریکا بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال در واشنگتن دی سی، منتقل شد.

مرضیه هاشمی برای دیدار با خانواده‌‌اش به آمریکا سفر کرده است. دادگاه واشنگتن روز جمعه اعلام کرد «مرضیه هاشمی» در یک پرونده نامشخص صرفا به عنوان آنچه اصطلاحا "شاهد کلیدی" مطرح می‌شود، بازداشت شده است.

کلیدواژه