احضار سفیر سوئیس به وزارت خارجه ایران در اعتراض به بازداشت مرضیه هاشمی
(last modified 1397-11-03T04:24:35+00:00 )
دلو 03, 1397 08:54 Asia/Kabul
  • احضار سفیر سوئیس به وزارت خارجه ایران در اعتراض به بازداشت مرضیه هاشمی

سفیر سوئیس در تهران در اعتراض به بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری شبکه پرس تی وی، به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه ایران ، بهرام قاسمی ، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: با توجه به طولانی شدن بازداشت مرضیه هاشمی، شهروند ایرانی و خبرنگار شبکه خبری «پرس تی وی» ایران، امروز سه شنبه «مارکوس لایتنر»،سفیر سوئیس (حافظ منافع آمریکا) در تهران به وزارت امورخارجه ایران احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

قاسمی افزود: اداره کل آمریکا وزارت امور خارجه ایران ، یادداشت رسمی اعتراض به اقدام مأموران دولت آمریکا در بازداشت و برخوردهای غیرانسانی و تبعیض آمیز با خبرنگار پرس تی وی را به سفیر سوئیس تحویل داد و آزادی فوری و بدون قید و شرط هاشمی را خواستار شد. 

در این یادداشت رسمی به سفیر سوئیس آمده است برخورد مأموران پلیس فدرال آمریکا و سکوت سؤال برانگیز مقامهای واشنگتن درخصوص این حادثه، مغایر با تعهدات بین المللی و نقض فاحش حقوق بشر است که دولت آمریکا باید در قبال آن پاسخگو باشد. 

«مارکوس لایتنر»، سفیر  سوئیس در تهران نیز اعلام کرد موضوع را بلافاصله به مقامات دولت آمریکا منتقل می کند و نتیجه را به اطلاع وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران خواهد رساند.

پلیس فدرال آمریکا «مرضیه هاشمی» خبرنگار، مستندساز و گوینده‌  شبکه‌  "پرس تی‌ وی" را که برای دیدار با خانواده خود به آمریکا سفر کرده بود، 13 ژانویه بدون هیچ گونه اتهامی بازداشت کرد.

کلیدواژه