دلو 03, 1397 10:23 Asia/Kabul
  • صالحی: ایران به فعالیت های هسته ای خود با قدرت ادامه می دهد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران فعالیت های هسته ای خود را در بخش های اکتشاف و استخراج، غنی ‌سازی، ساخت نیروگاه و سانتریفیوژهای جدید با قدرت ادامه می دهد.

«علی‌اکبر صالحی» شامگاه سه شنبه در گفت‌وگو با شبکه چهارم تلویزیون ایران افزود: بحث فنی برجام به‌گونه‌ای بوده است که ایران بتواند فعالیت های هسته ای خود را بدون نقض این توافق، انجام دهد.

صالحی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی اجازه ندادند که صنعت هسته ای با برجام متوقف شود خاطرنشان کرد: پس از دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تلاش برای غنی سازی اورانیوم با ظرفیت 190هزار سو، پیشرفت های خوبی در این زمینه به دست آمده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: حدود 10 روز دیگر،30 تُن کیک اورانیوم  از اردکان به اصفهان(مرکز ایران) منتقل می شود.

صالحی همچنین با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: آمریکا با منطق زور کشورها را تهدید می‌کند اما اجماع جهانی که واشنگتن بتواند به آن متوسل شود، وجود ندارد.

«حضرت آیت الله خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارم ژوئن 2018 در مراسم بیست و نهمین سالگردِ ارتحالِ امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، مسوولان سازمان انرژی اتمی ایران را موظف کردند به سرعت آمادگی های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام فراهم کنند.

کلیدواژه