دلو 09, 1397 10:30 Asia/Kabul
  • عراقچی در دیدار وزیر خارجه اتریش: SPV باید هر چه سریعتر اجرایی شود

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران دوشنبه شب در دیدار "کارین کنایسل" Karin Kneissl وزیر خارجه اتریش در وین با قدردانی از حمایت اتریش از برجام، بر اجرایی شدن فوری ساز و کار کانال مالی اتحادیه اروپا با ایران موسوم به SPV تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "سید عباس عراقچی" همچنین با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه، سیاست های مخرب رژیم صهیونیستی را عامل اصلی بی ثباتی در منطقه  توصیف کرد. 

وزیر  خارجه اتریش نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط تهران - وین، بر لزوم تداوم رایزنی های سیاسی بین اتریش و ایران با هدف پیشبرد صلح و ثبات در خاورمیانه تاکید کرد.

دوطرف در این دیدار درخصوص آخرین تحولات منطقه از جمله اوضاع سوریه، فلسطین، لبنان و یمن هم بحث و تبادل نظر کردند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه 8 می (18ثور) به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

در همین راستا؛ اروپا و ایران در ماه های اخیر گفت و گوهایی را به منظور حفظ برجام پس از خروج آمریکا از این توافق بین المللی آغاز کرده اند؛ اروپا در جریان این مذاکرات متعهد شد ساز و کار مالی ویژه ای برای بی‌اثر کردن تحریم‌‌های آمریکا ضد ایران ارائه کند؛ وعده ای که تاکنون عملی نشده است.

عراقچی به منظور انجام مشورت‌های سیاسی با مقامات سه کشور اروپایی صبح روز دوشنبه عازم اتریش شد.

عراقچی بعد از اتریش به اسلواکی و بلغارستان می‌رود.

کلیدواژه