تاکید وزارت خارجه بر تعامل مسالمت آمیز با جهان بدون سلطه جویی و سلطه پذیری
(last modified 1397-11-20T11:54:24+00:00 )
دلو 20, 1397 16:24 Asia/Kabul
  • تاکید وزارت خارجه بر تعامل مسالمت آمیز با جهان بدون سلطه جویی و سلطه پذیری

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه ای به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکید کرد: تعامل و برقراری روابط عزت‌مند، مسالمت‌آمیز و چندجانبه با جهان بدون هیچ گونه سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری از جمله راهبردهای ایران است.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت امور خارجه ایران آمده است: تعامل و برقراری روابط عزت‌مند، مسالمت‌آمیز و چندجانبه با جهان بدون هیچ گونه سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری، از جمله راهبردهای ایران است که از همان روزهای نخستین انقلاب اسلامی سرلوحه تمامی تصمیمات و سیاست‌های اعلامی و اعمالی در سیاست خارجی بوده است و همچنان فرزندان این ملت در وزارت امور خارجه، همچون سربازانی در خط مقدم سیاست خارجی، با روحیه‌ای انقلابی و مردمی، به آن پای بندند.

این بیانیه می افزاید: «دهه فجر، تبلور پایمردی و اراده یک ملت بزرگ و برخوردار از تاریخ و فرهنگی به دیرینگی تاریخ به رهبری مرادی فرزانه، برای تولدی دوباره در ساحت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، بین المللی، سیاسی و اقتصادی بود.

در این بیانیه آمده است، وزارت امور خارجه ایران همچنان با پای بندی به اصول و ارزش‌های ریشه‌دار انقلاب اسلامی و با بهره‌گیری از زبان و ادبیات و ابزارها و به اقتضای شرایط جدید، همواره در راه مصالح و منافع کشور، مردم و نظام ایستاده است و خواهد ایستاد.

این بیانیه می افزاید، در چهل سالگی انقلاب اسلامی، ضمن تجدید عهد و پیمان خود با رهبری و مردم بزرگ و قدرشناس ایران اسلامی، با اعلام حضور در راهپیمایی جشن 22 بهمن، عزم خود را در پیروی  از راه امام و شهدا و رهبری معظم انقلاب به منصه ظهور خواهیم گذاشت.

کلیدواژه