دلو 29, 1397 15:34 Asia/Kabul
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: امنیت جهان اسلام با هم‌پیمانی رژیم صهیونیستی به دست نمی‌آید

اتحادیه جهانی علمای مسلمان اعلام کرد: امنیت جهان اسلام و منطقه هرگز از طریق هم‌پیمانی با دشمن صهیونیستی که شعارش از نیل تا فرات است، محقق نخواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای با هشدار به پیامدهای ائتلاف برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با ایران تاکید کرد: مقامات کشورهای عربی برای خشنودی واشنگتن و تل آویو، با شرکت در نشست ورشو، اقدامات رژیم اشغالگر در فلسطین و سوریه را تایید و اقدامات نیروهای مقاومت را محکوم کردند.

اتحادیه علمای مسلمان در این بیانیه تصریح کرد: مسلمانان در نشست ورشو با حسرت شاهد گردهمایی بسیاری از مقامات کشورهای عربی در کنار نخست وزیر رژیم صهیونیستی بودند.

ورشو پایتخت پولند 23 و 24 دلو، میزبان آمریکا و همپیمانان این کشور بود تا با موضوع صلح در خاورمیانه دور تازه ای از فشارها و به حاشیه راندن موضوع فلسطین را آغاز کنند.

علمای مسلمان در این بیانیه هشدار دادند: در صورت حمله به ایران، منطقه گرفتار آشوبی ویران‌گر خواهد شد و تنها دشمنان از این موضوع سود خواهند برد.

اتحادیه علمای مسلمان با اشاره به رنج‌ مردم کشورهای عربی از جنگ‌های ویران‌گر و بی‌ثمر در یمن، سوریه و لیبی، تاکید کرد: هم‌پیمانی با دشمن صهیونیست خطر بزرگی برای مسلمانان و امنیت منطقه است.