حوت 03, 1397 11:13 Asia/Kabul
  •  آفریقای جنوبی به دنبال گسترش مبادلات تجاری با ایران

سفیر آفریقای جنوبی در تهران گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های مختلف به خصوص معدن، گردشگری و فناوری ارتباطات در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که می توان از آنها برای گسترش مبادلات تجاری و ارتباط بیشتر بین دو کشور استفاده کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا ،ویکامازوری کومالو سفیر آفریقای جنوبی در تهران  پنجشنبه شب  در دیدار با محمدعلی طالبی استاندار یزد در مرکز ایران افزود: وجود ظرفیت های فرهنگی و تجاری یک فرصت طلایی برای توسعه ارتباط بین دو کشور و سرمایه گذاری در استان صنعتی یزد است.

سفیر آفریقای جنوبی در تهران با اشاره به ثبت بخشی از بافت تاریخی یزد در یونسکو و همچنین وجود ذخایر عظیم معدنی و رونق صنعتی و گردشگری این استان گفت: وجود این همه ظرفیت ها عامل مهمی در تقویت ارتباط بین مردم و مسئولان دو کشور است. 

کومالو با بیان اینکه آمریکا در سال های اخیر تحریم‌هایی علیه ایران برقرار کرد، گفت: یکی از راه‌ های دور زدن تحریم ها، ایجاد مبادلات مالی و تجاری با توسعه و تقویت بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است که در تیر رس تحریم‌ها قرار ندارد. 

 محمدعلی طالبی  استاندار یزد نیز در این دیدار به ظرفیت های فرهنگی، گردشگری، صنعتی و معدنی این استان برای توسعه ارتباط بیشتر با آفریقای جنوبی اشاره کرد و گفت: وجوه مشترکی بین یزد و آفریقای جنوبی وجود دارد که باید از آنها برای ارتباط و توسعه استفاده کرد.

کلیدواژه