ادامه اقدامات ضد ایرانی کاخ سفید با تمدید نشدن معافیت های نفتی ایران
(last modified 1398-02-02T13:20:05+00:00 )
ثور 02, 1398 17:50 Asia/Kabul
  • ادامه اقدامات ضد ایرانی کاخ سفید با تمدید نشدن معافیت های نفتی ایران

با وجود نگرانی جامعه جهانی از اختلال در بازار نفت، وزیر خارجه آمریکا در ادامه سیاستهای ضد ایرانی کاخ سفید اعلام کرد که هیچ معافیتی را به هیچ کشوری برای خرید نفت از ایران نمی‌دهیم.

به گزارش ایرنا، «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا روز دوشنبه در آستانه نخستین سال خروج غیر قانونی آمریکا از برجام گفت: واشنگتن از ۲ ماه می  2019 (12 ثور 1398) معافیت ۸ کشور خریدار نفت ایران را تمدید نخواهد کرد  و بر این امر نیز نظارت می‌ کنیم. 

وزیر خارجه آمریکا افزود: امارات و عربستان به واشنگتن  اطمینان دادند که نمی‌ گذارند در بازار نفت مشکلی پیش بیابد.

پمپئو در حالی که پیش از این اعتراف کرده بود، فشار حداکثری بر مردم ایران اثر دارد، مدعی شد: امیدواریم زندگی بهتری برای شهروندان ایران شکل بگیرد.

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با بر لزوم اجرای 12 شرطی که سال گذشته 2018  برای ایران تعیین کرده بود، تاکید و ادعا کرد که ائتلاف بزرگی علیه ایران با مشارکت اسرائیل و برخی کشورهای عربی ایجاد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا،  18 ثور 1397 در اقدامی یکجانبه خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد و طی دو مرحله نیز تحریم هایی را که طبق این توافق برداشته شده بود، بازگرداند.

واشنگتن مدعی شده بود که قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما  نوامبر 2018 مجبور شد 8 کشور چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، ایتالیا، یونان  و همچنین تایوان را دو بار به مدت 6 ماه از تحریم های نفتی علیه ایران معاف کند.

این معافیت ها، 12 ثور 1398  به پایان می رسد.

کلیدواژه