زنگنه: رویای امریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران تعبیر نخواهد شد
(last modified 1398-02-03T12:59:31+00:00 )
ثور 03, 1398 17:29 Asia/Kabul
  • زنگنه: رویای امریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران تعبیر نخواهد شد

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تهدیدهای امریکا و فشار به دیگر کشورها درباره خرید نفت ایران تاکید کرد:​ امریکایی ها مطمئن باشند خواب و رویایشان در به صفر رساندن صادرات نفت ایران هیچ گاه تعبیر نخواهد شد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت  ایران روز سه شنبه افزود: بیانیه امریکایی ها و هم پیمانانشان مبنی بر اینکه می توانند برای نفت ایران جایگزینی پیدا و خلأ آن را پر کنند، نشان از شکنندگی چنین تهدیدهایی دارد.
وزیر نفت ایران تأکید کرد: آنهایی که درباره نفت ایران بیانیه  صادر و برخی هم با آنها همراهی می کنند، بدانند دود چنین اقداماتی به چشم خیلی ها خواهد رفت به ویژه اینکه بازار نفت بسیار شکننده و غیرقابل پیش بینی است.

کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است معافیت های مربوط به کاهش خرید نفت از ایران را که در ماه مه 2019 به پایان می‌رسد، تمدید نکند.

آمریکا پیشتر هشت کشور چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، ایتالیا، یونان و تایوان را به مدت 6 ماه از تحریم های نفتی علیه ایران معاف کرده بود. 

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: عربستان و امارات قول داده‌اند کمبود نفت در بازارهای جهانی به دلیل تحریم‌های نفتی ایران را جبران کنند.

کلیدواژه