تاکید ایران و آفریقای جنوبی بر توسعه همکاری دفاعی
(last modified 1398-02-15T12:22:42+00:00 )
ثور 15, 1398 16:52 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و آفریقای جنوبی بر توسعه همکاری دفاعی

معاون وزیر دفاع ایران و رییس ستاد نیروهای مسلح آفریقای جنوبی بر گسترش و توسعه همکاری های دفاعی دو کشور تاکید کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، امیر احدی معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با بیان این که در سیاست خارجی و دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران کشورهای آفریقایی بویژه آفریقای جنوبی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: ملت بزرگ ایران  همواره به "نلسون ماندلا" و مبارزات صلح آمیز او در مقابله با تبعیض نژادی احترام گذاشته است. 

معاون وزیر دفاع ایران با قدردانی از مواضع مستقل آفریقای جنوبی در محافل بین المللی در مقابل یک جانبه گرانی و بویژه رفتار قلدرمابانه آمریکا افزود: آفریقای جنوبی نشان داده است که هرگز تحت تأثیر جوسازی های دروغین و تبیلغاتی استکبار جهانی بویژه آمریکایی ها قرار نمی گیرد.

امیر احدی گفت: آمریکا در آخرین پرده دشمنی خود با ملت ایران با قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی نشان داد به هیچ قیمتی حاضر نیست دست از حمایت همه جانبه از رفتارهای تروریستی در منطقه و جهان بردارد و براین اساس نام سپاه پاسداران به عنوان پیشروترین نیروی مبارزه با تروریستم در منطقه را در لیست گروه های تروریستی قرار داد.

رییس ستاد نیروهای مسلح آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با قدردانی از ملت ایران و احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، خواستار توسعه همکاری های دفاعی دو کشور شد.

کلیدواژه