خوشرو ادعای عربستان مبنی بر ارسال سلاح از ایران به یمن را رد کرد
(last modified 1395-07-08T04:17:27+00:00 )
میزان 08, 1395 08:47 Asia/Kabul
  • غلامعلی خوشرو
    غلامعلی خوشرو

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پاسخ به نامه عربستان سعودی به شورای امنیت، با رد ادعاهای بی اساس این رژیم تاکید کرد که ایران هیچگاه سیاستی مبنی بر ارسال اسلحه به نیروهای انصارالله را نداشته است.

غلامعلی خوشرو روز چهارشنبه در نامه ای ادعاهای رژیم آل سعود را که با استناد به استفاده نیروهای مردمی انصارالله از موشک زلزال 3، ایران را به ارسال اسلحه برای این نیروها متهم کرده، رد کرد.

به گزارش ایرنا، خوشرو در این نامه گفته است که ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل توسط نماینده دولتی که خود عامل تجاوز به یمن بوده و طی یکسال و نیم گذشته از انواع سلاح های مرگبار علیه غیرنظامیان و ساختارهای غیرنظامی یمن استفاده کرده است، بسیار شگفت آور است.

وی افزود: سازمان ملل و دیگر سازمان های معتبر تاکنون بارها بر جنایات ائتلاف به رهبری رژیم سعودی علیه مردم یمن بویژه کودکان و زنان، صحه گذاشته است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نهایت اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید می کند که بحران یمن راه حل نظامی ندارد و از همه طرف های این درگیری می خواهد به مصالحه سیاسی و استفاده از سازوکارهای صلح آمیز و مبتنی بر گفت وگو روی بیاورند.

کلیدواژه